درد و دل های من
خدا را طلب کنید....همچون عاشقی که معشوقش را می خواهد...همانند فقیری که نیازمند طلاست...یا غریقی که یک نفس را می طلبد...
9 عادت غذایی مضر

1.نخوردن صبحانه

 

خوردن صبحانه ممکن است به شما در مصرف کمتر کالری در ادامه روز کمک کند.

 

2.غذا خوردن پیش از خواب

 

منجر به کاهش کیفیت و مدت خواب و موجب کسالت،خستگی و کوفتگی در روز بعد خواهد شد.

 

3.پرخوری

 

منجر به افزایش وزن و نارضایتی شده و جنبه اجتماعی خوشایندی به دنبال نخواهد داشت.

 

4.گرسنه ماندن

 

بدن شما به دلیل محروم ماندن از مواد غذایی،دچار آشفتگی شده و در انتها،هنگامی که دوباره شروع به خوردن می کنید،بدن شما گمان می کند باید کالری مصرفی را به چربی تبدیل کند،چون نمی داند چه قدر طول می کشد که دوباره غذا بخورید.بنابراین چربی ها با شما باقی می مانند.

 

5.انجام کاری دیگر همراه غذا خوردن

 

دیگر توان توقف نخواهید داشت،چرا که خوردن تبدیل به حرکتی غیر هوشیارانه و مکانیکی بدون توقف می شود.

 

6.سریع خوردن

 

باعث زیاده خوری و پر کردن معده بیش از مقدار مورد نیاز خواهد شد.

 

7.آب نخوردن به اندازه کافی

 

 متابولیسم و سوخت و ساز بدن را کند کرده و مکن است باعث اضافه وزن نیز شود.

 

 8.نخوردن میوه و سبزیجات به مقدار کافی

 

باعث کمبود ویتامین ها و بروز مسائل و مشکلاتی در ارتباط با کمبود آن در بدن می شود.

 

9.خوردن تنقلات هنگام گرسنگی

 

باعث ایجاد عادت های غذایی ناسالم می شوند.


برچسب‌ها: عادت غذایی , رژیم
نويسنده : مهکامه سادات تاريخ : ۱٠ شهریور ۱۳۸٦ ساعت : ٧:٤۸ ‎ق.ظ | نظرات ()