استرس

این مطلب رو مشاور عزیز مدرسمون (خانم شیخ الاسلام) به بچه ها داد من دیدم مطلبش خوب بود، گفتم شاید به درد شما هم بخوره، مخصوصا کنکوری های عزیز...

 

چگونه بر استرس غلبه کنیم؟
استرس یک عکس العمل خودکار در مقابله با یک خطر یا تقاضا است. ماهیچه ها سفت شده،‌‌ فشار خون افزایش می یابد.ضربان قلب زیاد می شود و مقدار زیادی آدرنالین وارد سیستم حیاتی  انسان می گردد.

 

این عکس العمل یک مکانیزم پاسخگر مادام العمر برای بقا است هدف از آن تامین بیشتر و مورد نیاز برای جنگیدن با خطر یا گریختن از آن است.

 

استرس یک واقعیت زندگی است و مقداری استرس برای شما خوب می باشد زیرا می تواند در آمادگی و مقابله با خطرات در طول زندگی تان به شما کمک کند.

 

برای کنترل استرس زیان بار یک برنامه شخصی برای کاهش استرس طراحی کنید

 

+کاری که از آن لذت می برید.                                 

+برای خودتان زمان مناسبی را کنار بگذارید هر کس هر روز نیاز به استراحت و ایجاد آرامش دارد.

 

+کارها را با تعهد انجام دهید اگر فعالیتی را آغاز می کنید در جدول مرتبی که قابل تنظیم شده باشد یادداشت کنید.

 

+ورزش یکی از بهترین راه ها برای گریز از هیجانات جسمی و روحی می باشد.

 

+نفس منظم در هوای تازه یکی از مهم ترین و اثر بخش ترین روش ها برای کاهش استرس است.

 

+مدیریت زمان:لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تنظیم کنید قبل از شروع هر کار ، کار قبلی را که شروع کرده اید تمام کنید.

 

+تغییرات را محدود کنید:از تغییرات اساسی و ناگهانی در زندگیتان پزهیز کنید و سعی کنید هر کاری را در جای خود انجام دهید.

 

+به اندازه کافی غذا بخورید:مصرف شکر ،نمک و غذاهای پرچربی را قطع کنید بیشتر میوه جات و غذاهای تهبه شده از حبوبات را مصرف کنید.

 

+به اندازه کافی بخوابید:این کار به شما کمک می کند تا با اطمینان در تلاش های روزانه خود و از انرژی خود با هوشیاری تمام استفاده نمایید.

 

                              بنابراین یاد بگیری که چگونه استرس را کنترل کنید

 

                       از همین امروز برنامه کاهش استرس شخصی تان را آغاز کنید

/ 0 نظر / 7 بازدید